Jak zostać fotografem: przewodnik krok po kroku

„Moje życie kształtuje pilna potrzeba wędrowania i obserwacji — a mój aparat jest moim paszportem” — mówi słynny amerykański fotograf Steve McCurry. Niezależnie od tego, czy jesteś profesjonalnym fotoreporterem robiącym zdjęcia na pierwszej linii frontu, czy też początkującym fotografem, w środku jest coś, co skłania ludzi do poświęcania czasu na fotografowanie.

 

Ludzie zostają fotografami z różnych powodów — z zamiłowania do estetyki, chęci opowiadania historii , chęci lepszego zrozumienia otaczającego ich świata, a może po prostu prostej, ale niewytłumaczalnej pasji utrwalania chwil na kliszy.

 

Jak zostać profesjonalnym fotografem? „Nie ma jednej uniwersalnej listy kontrolnej”, mówi Emily Nix, fotograf ślubny i rodzinny z Nebraski oraz właścicielka Emily Nix Photography . „Różne rodzaje fotografii wymagają różnych sposobów myślenia i ścieżek”.

 

Chociaż Twoja droga do pozostania profesjonalistą za aparatem będzie wyjątkowa, my przedstawiliśmy siedem kluczowych kroków, które musisz wykonać. Poniższa lista daje widok z lotu ptaka na elementy, które należy wziąć pod uwagę, gdy zostaniesz fotografem, a bardziej szczegółowy przewodnik, który poniżej, pomoże ci wejść w sedno branży.

REKLAMA:

szymanski.biz.pl
Konsultacje seo: szymanski.biz.pl

Poznaj siebie

Może to zabrzmieć filozoficznie, ale musisz zrozumieć, kim jesteś i co lubisz. „Jeśli chcesz zająć się fotografią w sensie komercyjnym, musisz kochać ludzi i kochać z nimi interakcje” — mówi Nix.

 

Chociaż istnieje wiele różnych rodzajów fotografii — takich jak fotografia portretowa, okolicznościowa lub korporacyjna — większość z nich wymaga interakcji z obiektami. Musisz wiedzieć, jak komunikować się z ludźmi, aby uzyskać pożądane ujęcie.

 

Pamiętaj, że cokolwiek zdecydujesz teraz, nie musi być tym, z czym skończysz. Nix mówi: „Przez lata próbowałem różnych rodzajów fotografii. Niektóre mi się podobały, a niektóre nie. Dzięki temu procesowi zmienił się mój styl, zmienił się sposób, w jaki komunikuję się z klientami i to jest w porządku”.

 

Zrozum karierę

Niezależnie od tego, czy myślisz o fotografii jako o pracy na pełen etat, czy o dodatkowej pracy, musisz wiedzieć, czego potrzeba, aby odnieść sukces. Jak w przypadku każdej umiejętności, praktyka jest niezbędna i musisz być gotowy do radzenia sobie z błędami i porażkami — i uczyć się na nich.

 

Ważne jest również, aby wiedzieć, ile czasu zajmuje prowadzenie firmy fotograficznej. Nie chodzi tylko o fotografowanie obiektów; jest też dużo papierkowej roboty, edycji, planowania i podróży.

 

Naucz się lin

Jednym z najlepszych sposobów bycia fotografem jest uczenie się od kogoś, kto jest już ekspertem. „Wielu odnoszących sukcesy i znanych fotografów oferuje zajęcia i mentoring online za opłatą”, mówi Nix.

Oprócz uczęszczania na zajęcia fotograficzne w szkole lub podążania drogą „zrób to sam”, nauka od profesjonalnego fotografa może dać ci wgląd w każdy aspekt działalności, na przykład od tego, z jakim sprzętem powinieneś zacząć lub jak zawrzeć umowy.

 

Znajdź odpowiedni sprzęt i narzędzia

„Większość ludzi wybiera aparat przed podjęciem decyzji o zostaniu fotografem, a nie na odwrót” — mówi Nix. W miarę rozwoju firmy i umiejętności możesz dodawać nowy sprzęt. Jednak Nix zauważa, że ​​rodzaj posiadanego sprzętu – czy to aparaty fotograficzne, obiektywy, oświetlenie czy statywy – nie uczyni Cię lepszym fotografem; chodzi o to, co z nim robisz.

Zanim zainwestujesz w profesjonalny sprzęt fotograficzny, najlepiej zrobić rozeznanie, zrozumieć, jak to wszystko działa i od tego zacząć. Nie musisz zaczynać swojej kariery fotograficznej z aparatem za 20 000 zł — możesz zacząć od aparatu za 800 / 1000 zł i stamtąd zacząć.

Załóż swoją firmę fotograficzną

Upewnij się, że dobrze rozumiesz wymagania biznesowe, aby zostać profesjonalnym fotografem, radzi Nix, np. jakiego rodzaju firmowych kont bankowych potrzebujesz, jak skonfigurować identyfikator podatkowy i jakie ubezpieczenie powinieneś uzyskać.

Musisz także wiedzieć, kim są Twoi docelowi odbiorcy i kim są Twoi konkurenci, gdy oceniasz obecny rynek. Ponadto, gdy przychodzi czas na promocję Twojej firmy fotograficznej, posiadanie witryny zoptymalizowanej pod kątem SEO jest niezbędne, aby łatwo ją znaleźć w Internecie.

 

Zoptymalizuj swój biznes

Aby odnieść sukces jako fotograf, musisz ułatwić swoim klientom współpracę z tobą, mówi Nix. Uprość i zautomatyzuj procesy biznesowe, takie jak planowanie spotkań, uzyskiwanie umów dotyczących sesji i formularzy wydania, zbieranie opinii klientów i nie tylko.

Wszystkie te zadania możesz wykonać za pomocą Jotform. Automatyzacja przepływów pracy, takich jak wysyłanie e-maili lub umów, ułatwia pracę właścicielowi firmy, ponieważ możesz skupić się więcej czasu na fotografowaniu, a nie na pracy administracyjnej.

 

Pamiętaj, że robienie tego jako fotografa wymaga znacznie więcej niż tylko siedmiu kroków. Na szczęście ten przewodnik jest pełen szczegółów, które mogą ci pomóc.